پیچک

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • شارژر همراه پاور بانک برنامه نویسی ++C درس1

    چرا ++C:

    ++C یک زبان برنامه نویسی کامل و آسان درک می باشد. این زبان قابلیت شی گرایی دارد که در آینده با آن آشنا خواهیم شد. این زبان به زبان سیستم عامل معروف است چون برای ساخت برنامه هایی مثل Windows و Mac به کار گرفته شده است. با یادگیری این زبان شیرین دانش های اندوخته خود را بیش تر کرده و به مفاهیم کامپیوتر بیشتر پی ببرید.


    کامپیوتر نفهم:

    در کامپیوتر ها چیزی به نام منطق ریاضی وجود دارد. این منطق تنها با بودن و نبودن (0/1) (درست/نادرست) کار می کند. برای اطلاعات بیشتر مطلب اعداد دیجیتال (1) مراجعه کنید.اما بهتر است تا همینجا بدانیم که کامپیوتر فقط همین دو تا را می فهمد و بقیه چیز ها را ما برنامه نویس ها باید با همین 2 تا بهش حالی کنیم.

    خوشبختانه یکسری برنامه نویس نخبه و صد البته بیکار نشستن و یکسری چیز ها رو به کامپیوتر حالی کردن و در فایل هایی به نام کتابخانه ریخته اند تا ما بتوانیم از آنها به راحتی استفاده کنیم. کتابخانه ها نیاز به فراخوانی دارند تا ما به برنامه بگوئیم که میخواهیم از آنها استفاده کنیم.

    اما بحث دیگری که پیش می آید کامپایلر ها است. کامپایلر در واقع یک مترجم است که چیز هایی را که ما در محیط آن می نویسیم (با توجه به کتابخانه ها و دستورات پیش فرض) به زبان کامپیوتر ترجمه می کند.     چند تا کامپایلر برای ++C بهتون معرفی می کنم، امیدوارم استفاده کنید:

    ++Borland C (توصیه میشود و کاربرد زیادی دارد)     - محیط ویندوز

    ++Visual Studio C (بسیار پیشرفته )                    - محیط ویندوز

    ++ Turbo (ساده ولی قدرتمند)                            - محیط  Dos

    ++Clang C (پیشرفته است اما کمیاب می باشد)    - محیط ویندوز، اندروید و مک


    تابع:

    لطفا در لفظ با ماهی تابه اشتباه گرفته نشود! فکر کنید شما سرپرست یک کارخانه هستید. در کارخانه شما دستگاه ها و ماشین های مختلفی وجود دارد. همچنین تعدادی کارگر در هر دستگاه کار میکنند. شما بخش اصلی کارخانه هستید. به یکی از دستگاه ها میگویید که کاری را برای شما انجام دهند و به کارگران آن دستگاه دستوراتی می دهید. فرض کنید شما گندم را از بیرون میاورید و به دستگاه 1 می دهید. خروجی دستگاه 1 گندم های آسیاب شده است. حالا شما گندم های آسیاب شده را کنترل می کنید و اگر خوب بود به دستگاه 2 می دهید. خروجی دستگاه 2 گندم های پاک شده است. دوباره آن ها را کنترل می کنید و در صورت خوب بودن به دستگاه های خمیر سازی، قالب بندی و پخت نان می دهید. خروجی پایانی شما نان است که به کاربر می دهید. کار تابع ها در برنامه نویسی به همین صورت است. یک تابع اصلی وجود دارد که همان سرپرست کارخانه است. توابع دیگر نیز مانند دستگاه ها هستند که ورودی و خروجی به هم میدهند. کارگران هر دستگاه نیز مانند دستورات هر تابع اند. خب امیدوارم که شینفهم شده باشید.


    ترتیب:

    در زبان ++C مبحثی به نام ترتیب وجود دارد که بیشتر یک قانون است. این قانون به ما میگوید که دستورات به ترتیب از بالا به پایین انجام میگیرند و دارای ترتیب مشخص اند


    انتخاب:

    انتخاب یکی از مباحث جذاب زبان C و ++C است. در انتخاب ما قسمتی به نام شرط داریم که اگر دارای مقدار درستی باشد دستورات این گزینه انتخاب انجام می پذیرد. در غیر این صورت یعنی وقتی که شرط دارای مقدار نادرستی باشد از این گزینه و دستوراتش میگذرد.


    حلقه:

    حلقه هم یک نوع انتخاب است که دارای شرط است. این نوع انتخاب دارای تکرار است، به طوری که تا وقتی شرط حلقه مقدار درستی دارد، دستورات آن اجرا می شود.


    امیدوارم مباحث اولیه را آموخته باشید، در صورت داشتن سوال، آن را در نظرات بگذارید.

    تهیه کننده: عرفان عسگری 

    با تشکر از: استاد دانیال(دبیرستان ماندگار البرز) و جعفرنژادقمی(کتاب آموزش ++C)

     


    نظرات شما عزیزان:

    ولدخان
    ساعت22:35---10 خرداد 1394
    آفرین پسر گلم

    ولدخان
    ساعت22:25---10 خرداد 1394
    آفرین پسر گلم

    حسين امير منوچهري نائيني
    ساعت14:52---20 فروردين 1394
    بسيار عالي و آموزنده بود.
    موفق باشيد.
    ضمناً منتظر ديدن بقيه مطالب هستم.


    عماد
    ساعت12:42---16 بهمن 1393
    ممنون از مطلبتون
    بقیه رو هم بذارید


    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:



    تاريخ : 16 / 11 / 1393برچسب:برنامه نویسی,++C,آموزش برنامه نویسی,کامپیوتر, | 11:39 | نویسنده : عرفان عسگری |